Boekrecensie Expeditie natuur - Sarah Devos

Wendy • mei 24, 2021

Sarah Devos

Sarah Devos heeft diverse hobby's, ze houdt van koken, vroeg opstaan, oude jazzplaten, chips en vooral van haar man en hun twee dochters. Doordeweeks schrijft ze in hun oude huis in de stad. In het weekend wil ze graag groen en de geur van bos om zich heen hebben. Wat ze in dat bos ontdekt, bundelt Sarah op haar blog Zondag Bosdag Zondag Zeedag . Na Het Bosboek, Het Zeeboek , Het Ruimteboek en Het Hemelboek heeft ze nu een superleuk boek met zoektochten.

Recensie over Expeditie natuur

Dit boek is ter beschikking gesteld als recensie exemplaar.

Ik zoek, ik zoek … Iets plakkerigs! Iets prikkelends! Iets groens! Of misschien wel een spoor? Een pootafdruk? Een vuurwants. Kikkerdril. Vogelpoep. Een braakbal? Bingo! Dankzij dit boek met 52 zoektochten trek je er elke week van het jaar op uit in het groen. Ga samen op sporensafari, zoek gruwelijk vieze dingen tijdens de jakkiebakkietocht of organiseer een druk-op-de-knoptocht. Wie wint de tuinvogelbingo? En wie is de held(in) van het waterwonderland? Wie houdt het (niet) droog tijdens de regentocht? En vooral: wie is er stoer genoeg voor een spannende Nachtelijke Missie?

Het is een leuk boek vol met speurtochten om het wandelen voor de kinderen weer net wat leuker te maken. Op de cover staat Meer lol, minder gezeur , dat zal iedereen met kleine kinderen wel goed in de oren klinken. In het boek staan 51 speurtochten en de 52ste die mag je zelf invullen.  Het is de bedoeling dat je een speurtocht uitzoekt en deze uit het boek scheurt. Dan kun je hem makkelijk meenemen naar het bos om hem in te vullen.

De spelregels die beschreven staan in het boek leggen er echt de nadruk op dat het echt iets is om leuk mee bezig te zijn. Mocht je niet kunnen kiezen dan kun je aan de hand van de beslisboom kijken welke speurtocht je kunt gaan doen. Op de achterkant van elke zoekpagina staat een uitleg over wat je op dat moment aan het zoeken bent. Bij de vogel zoekplaat staat uitgelegd hoe je de vogels kunt herkennen.

Als toegift staat er in het boek een QR code. Deze code stuurt je naar een pagina waar je een banaan moet zoeken. Rosie de jongste dochter van Sarah had samen met vriendinnetje Anna op school een zoekboek gemaakt.  Als je de QR code scant dan kun je die tekeningen bekijken.

Het is een mooi boek wat kinderen en hun ouders zeker aanspreekt. De tekeningen zijn erg mooi en waarheidsgetrouw, wat het zoeken in de natuur naar een evenbeeld ook veel makkelijker maakt. Voor iedereen die graag de natuur in gaat is dit een aanrader.

Ga direct naar Gevonden op Bol.com.

Score:

Normaal geef ik een boek een cijfer, om hiermee aan te geven of het een leuk boek is. In dit boek staat echter dat cijfers geven voor school is.  Maar neem maar van mij aan dat dit een geweldig gaaf boek is.

Expeditie Natuur - Sarah Devos

Uitgeverij: Davidsfonds - Infodok

Pagina's: 96 pagina's