Boekrecensie Hotel met het groene licht - Kate Milford

Wendy • nov. 20, 2022

Recensie over Het hotel met het groene licht

Stop met zoeken. Je hebt je nieuwe lievelingsboek gevonden! Magisch avontuur voor de liefhebbers van Winterhuis Hotel.

Milo woont met zijn ouders in het Hotel met het Groene Licht, boven aan een besneeuwde heuvel. Je kunt er alleen komen met een knarsende kabelbaan. Op een donkere winteravond stroomt het hotel vol met onverwachte, vreemde bezoekers. Allemaal lijken ze een geheim te hebben. Spullen verdwijnen, traptreden kraken midden in de nacht, schaduwen sluipen rond het hotel… Milo vertrouwt het niet. Welke geheimen zijn er verborgen in het Hotel met het Groene Licht? Samen met Meddy, de dochter van de kokkin, gaat Milo op onderzoek. Hun spel vol raadsels en aanwijzingen brengt hen steeds dichter bij de waarheid en dan blijkt dat sommige geheimen levensgevaarlijk zijn…

Dit boek is onderdeel van de magische boekenserie van Leopold. Al vanaf het begin van het boek zit je in het verhaal en wil je weten hoe het zit. Milo woont met zijn ouders in Hotel net het groene licht, dit staat bovenop een besneeuwde berg en is alleen bereikbaar op een speciale manier.  Er komen allemaal onverwachte gasten die allemaal een geheim met zich mee lijken te dragen.  Er gebeurd erg veel, spullen verdwijnen, er lijkt iemand rond te sluipen rond het hotel en de traptreden kraken, genoeg redenen voor Milo om het niet te vertrouwen.  Samen met Meddy, de dochter van de kokkin, gaat Milo op onderzoek uit.  Ze komen een hoop raadsels en aanwijzingen tegen, maar sommige geheimen blijken levensgevaarlijk.

Het verhaal is erg mooi geschreven, het origineel is van Kate Milford en Imme Dros heeft het op een geweldige wijze vertaald. Het is een dik boek, maar erg geschikt voor de koude natte dagen dat je lekker in het verhaal duikt en je mee laat nemen naar het Hotel met het groene licht. Het verhaal is zo beeldend geschreven dat je je er bijna bij waant en alle gebeurtenissen spelen zich als een film af.  Het is een erg fijn boek om te lezen, het past ook zeker goed in de magische boeken serie.

Het boek is geschikt voor kinderen vanaf  9 jaar.

Hotel met het groene licht - Kate Milford

Illustrator: Jaime Zollars