Boekrecensie Je hebt één nieuwe volger - Chinouk Thijssen

Wendy • feb. 04, 2021

Boek recensie:

Je hebt één nieuwe volger - Chinouk Thijssen

Chinouk Thijssen

Chinouk Thijssen (1983) is de auteur van Fataal spel en de Truth or Dance- triologie. Naast het schrijven van youngadultthrillers werkt Chinouk als freelance corrector en geeft ze lezingen op school. De optie op de filmrechten van Fataal spel is inmiddels verkocht, Truth or Dance stond op de shortlist voor Young Adult-boek van het jaar en Break a Leg won Beste Young Adult Nederlandstalig.

Samenvatting

Een zenuwslopende thriller van de razend populaire bookvlogger Chinouk Thijssen. Geschreven voor young adults. Vlogger Sterre vertrekt samen met drie andere influencers naar Turkije voor een promoreis. Althans, dat denken ze. Want tijdens hun verblijf in het Turkse dorpje Oba ontdekken ze gaandeweg dat er iets niet in de haak is. Buiten en binnen loopt iemand rond die hen in de gaten houdt, die elke beweging filmt en die dichterbij is dan ze vermoeden. Sterre wil maar één ding: naar huis. Maar dat gaat zomaar niet. Niemand is veilig, tot aan de laatste seconde.

Ga direct naar Gevonden op BOL.com.

Recensie over Je hebt één nieuwe volger

Dit boek zag ik op Instagram al vaker voorbij komen. Van de week kon ik het bij de afhaalbieb ophalen.

Sterre wordt uitgenodigd voor een promoreis naar Oba, Turkije. Op het vliegveld komt ze erachter dat ze samen met nog 3 andere influencers gaat. In Turkije aangekomen heeft Sterre het idee dat ze in de gaten gehouden worden en wil ze het liefste terug naar huis. Maar dat gaat helaas niet. De hoofdstukken worden geschreven vanuit de perspectieven van Sterre en Liz. Hierbij zit ook af een toe een zwart hoofdstuk waarin de volger zijn verhaal verteld wordt. Het boek is erg goed geschreven, angst van Sterre voor het vliegen en het bijgeloof met het cijfer 7 is zo geschreven dat je wel met haar moet meeleven. Naarmate het verhaal volgt denk je te weten wie de volger is, maar dan blijkt er toch een plottwist te zijn.

Ik ben niet bang aangelegd maar denk dat als ik de volgende keer wat geritsel in de bosjes hoor ik toch wel een keer omkijk. Het verhaal is erg goed geschreven, het is helemaal van deze tijd. De cover ziet er erg spannend uit, dus het past goed bij het boek. Het boek leest lekker weg doordat de hoofdstukken niet te groot zijn. Het is ook zo geschreven dat je het deel van Sterre en Liz moet lezen voordat je bij de zwarte bladzijden van de volger aankomt. Dat is een extra trigger om door te blijven lezen, waardoor het boek ook snel uit is. Ik had nog niet eerder een boek van Chinouk gelezen, maar ga dat zeker vaker doen.

Je hebt één nieuwe volger, Chinouk Thijssen

Uitgever: Clavis Uitgeverij

Pagina's:  208 pagina's, hardcover