Boekrecensie Lark & Kasim beginnen een revolutie - Kacen Callender

Wendy • okt. 29, 2022

Recensie over Lark & Kasim beginnen een revolutie - Kacen Callender

Lark wil schrijver worden en hoopt door veel volgers te krijgen op social media een uitgever voor hun werk te interesseren. Als hun vriend Kasim, met wie Lark de laatste tijd alleen maar ruzie maakt, per ongeluk een thread op Larks Twitter-account plaatst, lijkt hun account te exploderen. De thread gaat over een geheime, onbeantwoorde liefde en om Kasim te beschermen, besluit Lark het spel mee te spelen en te zeggen dat hen de berichten zelf geplaatst heeft. Hun account ontploft. Maar hoe hou je hordes anonieme volgers te vriend? En belangrijker nog: wat betekent het voor de vriendschap met Kasim?

De jeugdromans van Kacen Callender (National Book Award-winnaar) zijn op een vanzelfsprekende manier divers. Met non-binaire personages en thema’s als neurodivergentie, depressie, cyberpesten en polyamorie geeft Callender een inkijk in het gevoelsleven van queer tieners. De roman verschijnt, net als Dit is best wel een episch liefdesverhaal, binnen Querido’s queer imprint Glow.

Wow wat een goed verhaal is dit. Het is een echt boek van deze tijd, het is een verhaal over Lark. Hij wil graag schrijver worden en denkt dat veel volgers op Twitter hem kunnen helpen. Kasim plaats iets op de thread van Lark en Lark speelt het spelletje mee.  Vervolgens zie je wat het voor Lark inhoud.

Het is een verhaal wat erg fijn leest, het verhaal leest fijn en de mailtjes en twitter berichten die in de tekst voorkomen zorgen dat et verhaal nog interactiever lijkt. Qua onderwerpen komt er heel wat aan bod: cyberpesten, polyamorie, autisme, depressie en neurodivergentie.  De personages in het verhaal zijn non-binair. Dit maakt het ook tot een erg interessant boek voor jongeren die zelf nog zoekende zijn hoe het allemaal zit.

Het is een aanrader omdat het een mooi verhaal is over een jongen die schrijver wil worden. Maar ook voor jongeren die het non-binaire of de thema's herkennen kan het een verfrissende kijk geven.  Het boek wordt aangeraden vanaf 15 jaar. Het is zeker een goed verhaal om te lezen en misschien wel anders tegen dingen aan te kijken.

Lark & Kasim beginnen een revolutie - Kacen Callender

Uitgeverij: Querido

Pagina's: 400 pagina's, Paperback