Boekrecensie Mr. Brein Undercoveragent puzzelboek - Gareth Moore

Wendy • apr. 04, 2023

Recensie over Mr. Brein Undercoveragent puzzelboek

De regels zijn eenvoudig: los elk van de acht casussen op in minder dan een uur... óf je dekmantel wordt onthuld. Heb jij het in je om een spion te zijn? Dit interactieve boek neemt je mee over de hele wereld om acht escaperoomscenario's op te lossen. Maak je klaar om 's werelds ruigste bendes te infiltreren en je probleemoplossend vermogen te testen terwijl je de aanwijzingen ontdekt die ze achterlaten. Kun jij de zaken oplossen voordat ze je ware identiteit ontdekken? De tijd dringt... Dit ultieme puzzelboek is zowel voor beginnende als doorgewinterde puzzelaars en bevat taal- en beeldpuzzels, codekrakers, cryptogrammen, nonogrammen, sudoku's en nog veel meer

De cover van het boek laat al zien dat er acht escaperoom scenario's in het boek staan. Het is de bedoeling dat je de escaperooms binnen een uur kunt oplossen. Je kunt gebruik maken van hints en als je er echt niet uitkomt dan staat de oplossing ook in het boek.

In de inleiding staat precies wat je van het boek kunt verwachten. Je weet  waar je op moet letten en ook wat je moet doen als je vastzit. En dan begint de eerste opdracht, waar ik toen blij was dat ik hem snel opgelost had en dacht dat dat een goede voorbode zou zijn, kwam ik mezelf al snel tegen. Bij sommige puzzels is het nodig om net wat meer na te denken en bleek de puzzel soms zelfs makkelijker op te lossen als je in eerste instantie zou denken.

Het boek zorgt er in ieder geval voor dat je scherp en gefocust bent om de puzzels op te lossen. Het is Gareth Moore weer gelukt om een leuke mix van taal- en beeldpuzzels, codekrakers, cryptogrammen, nonogrammen, sudoku's en nog veel meer te maken. Dit zorgt ervoor dat de puzzels die je wellicht liggen wat makkelijker op te lossen zijn en dat je bij andere puzzels wat meer je best moet doen of zelfs een hint nodig hebt.

Het is een leuk boek wat je wel voor een aantal uren bezig kan houden. Elke casus moet binnen een uur opgelost zijn dus binnen 8 uur zou je zeker klaar zijn met het boek en dan kun je als geheim agent genieten van je wel verdiende vakantie.

Het is een leuk boek om voor jezelf te kopen of om aan een puzzzelfanaat cadeau te geven.

Klik op de onderstaande foto's om de recensie te bekijken:

Mr. Brein Undercoveragent puzzelboek - Gareth Moore