Boekrecensie VVVoetbalfanaten 5 - De laatste strafschop - Corien Oranje

Wendy • mrt. 28, 2024

Recensie over VVVoetbalfanaten 5 - De laatste strafschop

Een spannend verhaal over vriendschap, sportiviteit en keuzes maken (AVI E5). Matteo’s team moet spelen tegen de voetbalschool van Bayern-München. Een echte wedstrijd Nederland- Duitsland! Matteo mag aanvoerder zijn en ze gaan spelen in een echt stadion. Maar op de dag van de wedstrijd viert Matteo’s beste vriend zijn verjaardagsfeestje. Wat moet Matteo doen? Kiest hij voor zijn beste vriend? Of voor zijn team? De laatste strafschop is het vijfde deel in de voetbalserie VVVoetbalfanaten

Dit boek is het vijfde en laatste deel van de strafschop serie Dit deel is gedeeltelijk herschreven, het is een heruitgave van Man of the match (Superfriezen). De boeken zijn losstaand te lezen, maar het is natuurlijk een hele leuke serie om in zijn geheel te lezen. In dit deel staat Matteo voor een lastige keuze, hij moet een wedstrijd tegen een Duitse club spelen terwijl zijn beste vriend op hetzelfde moment een verjaardagsfeestje viert.

Het is weer een erg leuk verhaal over Matteo en zijn vrienden. In dit verhaal kom je erachter wat vriendschap is en wat er allemaal in Matteo omgaat als hij hoort dat hij tegen Duitsland mag voetballen, maar ook hoe hij erover denkt dat dezelfde dag het feestje van Gijs is. het allemaal met Matteo doet. Naast het verhaal over voetbal staan er ook een aantal goede voetbal tips in het boek en achterin het boek staat een profquiz waarmee je kunt ontdekken of er een profvoetballer in je schuilt.

Het verhaal is erg fijn geschreven, zoals je in de achterflap leest moet er een keuze gemaakt worden en die lijdt tot spannende momenten in het verhaal. Het is een verhaal wat goed laat zien wat vriendschap is en wat je voor elkaar over hebt.

Het is een leuk boek voor voetballiefhebbers. Het is op AVI E5 niveau geschreven.

VVVoetbalfanaten 5 - De laatste strafschop - Corien Oranje

Uitgeverij: Deltas