Boekrecensie Wellust - Elise van Alderen

Wendy • aug. 07, 2023
Boekrecensie Wellust -  Elise van Alderen

Recensie over Wellust - Elise van Alderen

Dit bevrijdende boek leert je hoe ook jij meer van seks kunt genieten.

Hoe komt het dat seksueel genot voor vrouwen vaak ver te zoeken is – en hoe kunnen we dat veranderen? Diep ingesleten culturele mythes over vrouwelijke lust, aangeleerde schaamte over het eigen lichaam en een gebrek aan kenis beperken de mogelijkheden voor vrouwen om hun seksualiteit te beleven zoals zij dat zelf zouden willen. Gelukkig is er nu Wellust, een boek over vrijheid en genot! Hierin helpt seksuoloog Elise van Alderen vrouwen op weg naar seksuele autonomie. Haar boek geeft heldere uitleg over je seksorganen, bevrijdt je van verwachtingen en druk, prikt vele hardnekkige mythes door en biedt handvatten en oefeningen om je eigen seksualiteit te ontdekken. Opdat je als vrouw eindelijk voluit en vrij van seks kunt genieten.

Er werd me door Elise van Alderen gevraagd of ik haar boek wilde lezen, na het lezen van de achterflap werd ik erg nieuwsgierig naar de inhoud.  De cover van het boek ziet er erg mooi uit, de gebruikte kleuren met de afgebeelde vogel maken het tot een mooi en aantrekkelijk geheel.  Als je het boek opent dan zie je al meteen gedetailleerde illustraties van de vulva en clitoris, natuurlijk ook meteen even achterin het boek gekeken en daar staat ook een gedetailleerde illustratie van clitoris en vulva.

Toen  kwam ik bij de inhoud, die is zo uitgebreid dat als je iets zoekt je het makkelijk kunt opzoeken.  De thema's die aan bod komen zijn anatomie,  mythes, lichamelijke vrijheid, seksuele autonomie en partnerseks.  Het laat al meteen zien dat er verschillende onderwerpen aan bod komen waarvan je meer wil weten.

De teksten zijn fijn geschreven, ze zijn makkelijk leesbaar. Er wordt veel wetenschappelijke en praktische informatie gegeven die ondertussen erg leerzaam is en die op een fijne manier  te lezen is. Alle onderwerpen die aan bod komen zijn erg interessant, Elise van Alderen heeft op een fijne en prettige manier haar kennis gedeeld. Op zo'n manier dat het ook goed te begrijpen is voor jou als lezer. Je merkt ook meteen dat ze echt veel kennis heeft die ze graag wil delen.

Het heersende taboe zou er niet moeten zijn. Dit boek zal helpen om het te doorbreken en verschillende onderwerpen makkelijk bespreekbaar te maken.  In het boek worden er ook vele mythes ontkracht. Wat je kijk op alles wel een andere richting op helpt. Van Alderen weet op een leuke manier veel van haar kennis over te brengen.

Het boek zou meer bekendheid moeten krijgen en zou door alle vrouwen en misschien ook wel mannen  gelezen moeten worden. Het is ook een erg mooi boek om cadeau te geven.

Wellust -  Elise van Alderen

Uitgeverij: Atlas Contact

Pagina's:  320 pagina's, Paperback

ISBN: 9789045047683

Verschijningsdatum: Februari 2023

Dit boek heb ik ontvangen als recensie-exemplaar, dit heeft mijn mening niet beïnvloed. Deze pagina bevat affiliate links,  het gebruik van de link kost je niets extra, maar helpt mij met de kosten voor deze site.