Boekrecensie De wensenwinkel - Claassen & Oudshoorn

Wendy • dec. 22, 2022
Boekrecensie De wensenwinkel - Chantal Claassen & Saskia M.N. Oudshoorn

Recensie over De wensenwinkel

'De wensenwinkel' van auteursduo Chantal Claassen en Saskia M.N. Oudshoorn is een feelgood over romantiek, vriendschap en blind vertrouwen.

In 'De wensenwinkel' van Chantal Claassen en Saskia M.N. Oudshoorn beginnen beste vriendinnen Claire en Josie een wensenwinkel. De knappe aannemer Stijn verbouwt een oude naaisalon tot een winkel, en daarna stromen de wensen al snel binnen. De winkel is zo’n groot succes dat ze meer handen nodig hebben. Het liefst die van een man… Kan de knappe soapster Jim de vriendinnen helpen?

Boeken van Chantal Claassen en Saskia M.N. Oudshoorn zijn al erg leuk om te lezen, toen ik zag dat ze deze samenwerking waren aangegaan was ik toch wel echt benieuwd naar het verhaal. Een verhaal over een wensenwinkel, die in de kersttijd wensen van anderen willen laten uitkomen, dat klinkt ook al als muziek in mijn oren.

In het verhaal zijn er vier hoofdpersonages, zij zorgen dat het verhaal leuk en met afwisselende problemen verloopt. Het is een feelgood zoals een feelgood hoort te zijn. Tijdens het lezen is me niets van een samenwerking opgevallen, het verhaal is gewoon goed. Door de vlotte schrijfstijl van de dames vlieg je door het verhaal heen. Van de ene gebeurtenis in de andere en door. De afwisselende perspectieven helpen je om het verhaal beter te begrijpen, of in ieder geval waarom er dingen gebeuren. Je leert de hoofd personages hier ook erg goed door kennen.

Het is een echt leuk kerstverhaal. wat zeker in deze tijd fijn is om te lezen. De thema's die aan bod komen zijn liefde, vriendschap, eenzaamheid, scheiden en dementie van de oma van Claire. Zijn allemaal onderwerpen die aan bod komen. Mocht je nog een leuk kerstboek zoeken dan is deze zeker aan te raden, maar na de kerst is hij ook nog erg leuk om te lezen.

De wensenwinkel - Chantal Claassen & Saskia M.N. Oudshoorn

Uitgeverij: Z&K

Pagina's:  352 pagina's, Paperback