Fietsen

Hier kun je lezen wat we allemaal meegemaakt hebben

De oudste 2 hebben als hobby wielrennen. Tijdens het begin van de corona periode konden ze niet naar de training. Dus heeft Remco voor mij een fiets uitgezocht zodat ik met hen mee kon gaan fietsen. We fietsen vaak wat rondjes hier in de buurt en af en toe gaan we op de fiets een nachtje kamperen.

Nu het weer wat minder wordt hebben de kinderen hun veldbanden erop liggen. Heb ik eerst nog even de Virtual Flandrien Ride gedaan en waag me nu aan het veldrijden.

Onze fietsritten

Hier vind je de blogs over onze fietsritten

Hier vind je blogs over #Elkedageenuur.

Recensie Garmin Edge Explore ongevaldetectie
door Wendy 05 dec., 2020
Lees hier mijn recensie over de Garmin Edge Explore ongevaldetectie
door Wendy 18 okt., 2020
Zoals jullie konden lezen was ik begonnen met de Virtual Flandrien Ride. Achteraf gezien was het wel echt een stok achter de deur, want ik moet het fietsen echt inplannen anders haal ik de vereiste kilometers niet. Het binnen fietsen op de Tacx was ik ook al snel beu en de routes die ik graag zou willen fietsen kon ik in Swift niet vinden. Ik moet mijn draai nog een beetje vinden bij het binnenfietsen. Ik heb de 251 km op vrijdag gehaald en zaterdag heb ik nog buiten gefietst met mijn dochter. Uiteindelijk heb ik 276 km gefietst en ben ik er tevreden mee. Of ik nog een keer zo'n virtuele route ga doen dat weet ik nog niet. Maar mocht er een leuke route voorbij komen dan kan ik snel om zijn.
door Wendy 12 okt., 2020
Ik kwam laatst online een bericht tegen om de ronde van Vlaanderen virtueel te gaan rijden. Deze is georganiseerd door NL Tour Rides Je moet dan tussen 1 en 18 oktober 251 km rijden. Vorig jaar heb ik bij mijn wielrenfiets een Taxc trainer gekocht. Daar zaten tegoed bonnen bij voor het gebruik van de Taxc app en ook 1 van de Zwift app. De software van Taxc heb ik het begin van het jaar gebruikt om na de zwangerschap weer wat te gaan bewegen. Na de zomer lekker buiten te hebben gefietst ben ik 1 oktober de Zwift app gaan gebruiken. Na al die reclame op de tv leek het me wel leuk om te gebruiken. Ik weet nu hoe ik een route kies en hem dan kan gaan fietsen, maar voor de rest heb ik me er nog niet echt in verdiept. Vindt de routes waaruit je kunt kiezen ook beperkt, maar misschien heb ik nog niet alle mogelijkheden gevonden. Één ding is zeker; voor deze virtual Flandrien ride ga ik deze software gebruiken. In 18 dagen moet er 251 km worden afgelegd, voor sommige een makkie. Voor mij weer net wat meer uitdaging. Voor al het 'wanneer' kan ik gaan fietsen is soms nogal een dingetje. Ondanks dat heb ik ondertussen toch al 171 km gefietst en is het einde in zicht. Het fietsen met een doel helpt mij wel, anders ben ik snel geneigd om het uit te stellen.
Recensie Garmin Edge Explore ongevaldetectie
door Wendy 05 dec., 2020
Lees hier mijn recensie over de Garmin Edge Explore ongevaldetectie
Dag 15 Vandaag een uur binnen gefietst, lang niet zo lekker als buiten. Maar ach, ik heb gefietst Dag 16 Vandaag ook weer binnen fietst, deze keer met de taxc app, deze geeft het niet door aan Strava Dag 17 Vandaag ook weer binnen fietst, deze keer met de taxc app, deze geeft het niet door aan Strava Dag 18 Rondje met Dax gedaan Dag 19 Rondje met Ziva gefietst Dag 20 Dag 21
door Wendy 24 nov., 2020
Dag 8 In de ochtend met de kleine gaan fietsen, die viel bijna in slaap, met 45 minuten waren we thuis. In de avond nog met de kleine de andere 2 naar de training gebracht weer ongeveer 45 minuten gefietst Dag 9 Wat was het koud vanochtend. Heb weer een rondje op de weg gedaan Dag 10 Met de kleinste een rondje gefietst Dag 11 Op de gewone fiets met Ziva en Dax een stuk gefietst Dag 12 Met Ziva door de bossen gereden, zonder een route aan te houden dus we hebben verschillende nieuwe paden gevonden. Dag 13 Het idee was om een rondje over de weg te gaan, maar uiteindelijk toch in de bossen uitgekomen. Dag 14 Met Dax door de bossen
door Wendy 19 nov., 2020
Het begin: Dag 1 ging me goed af. Ik heb mijn Garmin een route laten bepalen en had gekozen voor een gravelpad. Helaas was het merendeel van de route verhard fietspad. Maar voor dag 1 nog niet zo verkeerd. Dag 2; Nu koos ik voor een mountainbike route. Ik hoopte dat het wat afwisselender zou zijn. Nou geloof me, dat was het wel! Toen ik in de bossen was waren de paden leuk om op te fietsen. Ik kwam bij een zandpad uit met daarnaast een verhard fietspad. Mijn gedachte was dat ik graag in de bossen wilde fietsen, dus ik ging over het zand. Wat later bleek, heeeel los zand te zijn. Toen ik bijna niet meer vooruit kwam viel ik om. Op zich geen probleem, ware het niet dat er toevallig net achter me op het fietspad een vrouw reed die zo vriendelijk was om te vragen of ik me bezeerd had. Dat was niet het geval, alleen mijn ego had een deuk opgelopen. Ik kon daarna weer de bossen in, weer zo'n leuk pad met wat modderplassen waar ik netjes langs af reed. Tot die ene hele grote plas, daar bleek een grote tak langs te liggen die ik te laat zag en waardoor ik met fiets en al over de tak vloog. Half in de modder, helemaal tegen de grond. Het deed wel wat pijn maar ik kon opstaan en eigenlijk alleen maar denken dat ik er morgen heel erge spierpijn aan over ging houden. Dag 3; Vandaag ben ik de hele dag in huis bezig geweest en zoals ik gister al dacht. Ik heb echt overal spierpijn, zelfs in spieren waarvan ik niet eens wist dat ze er zaten. Met de blauwe plekken valt het mee en verder heb ik er ook niks aan overgehouden. Maar toch wilde ik het vandaag wat rustiger aan doen. Ik heb met de kleine op de gewone fiets de oudste twee naar de wielrentraining gebracht om daarna in de buurt het uur vol te maken. Ik ben er wel achter dat in het donker een uur rondfietsen niks is. De volgende keer maar beter plannen. Dag 4; Vandaag ben ik in de middag met Dax gaan fietsen. Vlakbij huis hebben we een bos waar verschillende paadjes lopen, dus zijn we daar naartoe gereden en hebben er een uur rondgefietst. We hebben op stukken gefietst die ik nog nooit gezien had. een paar keer kwamen we op een pad uit waar we net gefietst hadden. Achteraf zagen we dat op strava ook terug. Er blijkt ook een mountainbike pad te zijn, dat ga ik nog even nakijken. Er waren best veel mooie stukken om te fietsen. Dax vond het ook erg leuk Dag 5; Vandaag met Ziva een rondje over de weg gereden. We gingen wat puzzels voor Xena ophalen. Toen we na 11 km bij de mensen voor de deur stonden, viel de gps uit. De terug weg was wat langer maar we zijn heel thuis gekomen. Dag 6; Ben ik met Ziva naar de bossen vlakbij huis geweest. Waar ik van de week met Dax ook was. Er blijkt een MTB route va n41 km te lopen. Het stuk in het bos bij ons is er een deel van. Die hebben we vandaag grotendeels gefietst. Ziva moest weer op tijd thuis zijn. Dag 7; Met Ziva de bossen in geweest. We hadden er gen erg in dat het al zo vroeg donker was. Volgende keer lampjes meenemen
door Wendy 18 nov., 2020
Ik ben nu halverwege het boek en ben aardig geïnspireerd geraakt door Léon. De manier waarop hij het deed, beginnen en kijken hoe het gaat. Nu zal mijn versie van #elkedageenuur niet zo professioneel aangepakt worden als die van Léon. Maar het zal minstens net zo'n uitdaging zijn. Ik wil elke dag een uur gaan fietsen, op de racefiets of de gewone fiets. Weer of geen weer. Alleen mocht ik echt ziek zijn dan zal ik helaas verstek moeten laten gaan. Op deze pagina wil ik jullie graag op de hoogte houden.