Boekrecensie De zoete verleiding van Emerald Cove - Holly Martin

Wendy • jan. 09, 2022

Holly Martin

Haar eerste kennismaking met het feit dat ze een gepubliceerde auteur was, was het winnen van de Sunlounger-wedstrijd voor korte verhalen. Haar korte verhaal werd gepubliceerd in de Sunlounger-bloemlezing naast enkele van haar favoriete romanschrijvers. Ze is de bestsellerauteur van 26 boeken die wereldwijd meer dan een miljoen boeken verkopen. Haar boeken zijn vertaald in het Frans, Duits, Italiaans, Nederlands, Bulgaars, Ests, Turks en Russisch.’ In 2020 zijn 'Het dorpje Happiness' en 'Het geschenk van Happiness' uitgekomen, in 2021 zijn de drie delen van de ‘Zussen van Jewel Island’ serie uitgekomen. Dit boek is het derde en laatste deel.

Recensie over De zoete verleiding van Emerald Cove

Skye en Jesse in 'De zoete verleiding van Emerald Cove' van Holly Martin kennen elkaar al jaren: ze zijn buren geweest, beste vrienden en ze waren zelfs kort getrouwd. Het contact is al een tijdje verwaterd, maar nu Skye met haar zussen het familiehotel op Jewel Island runt, komt ze Jesse weer tegen. Skye wil hem eindelijk vertellen wat ze voor hem voelt, maar durft ze haar hart weer open te stellen voor Jesse? 'De zoete verleiding van Emerald Cove' is het derde en laatste deel van de heerlijke feelgood-serie De zussen van Jewel Island. Eerder verschenen in de serie 'Het familiehotel van Sapphire Bay' en 'Een gouden gloed over Ruby Falls'.

Het is weer zo'n fijn verhaal van Holly Martin. In het begin wat herhaling, mocht je de andere delen niet gelezen hebben dan merk je dat niet eens. Je gaat verder in het verhaal bij de derde zus, Skye. In dit deel leer je haar nog beter kennen. Waar je eerder al gelezen hebt dat ze in Canada heeft gewoond en daar een jaar getrouwd is geweest om er te mogen blijven. Is ze al weer even terug op Jewel Island, om daar haar eigen toetjes Café te runnen. In dit deel lees je alles wat zij meemaakt. Over hoe ze haar café runt, maar ook vooral over Jesse en wat ze nu wel of niet samen hebben.

Het boek leest erg fijn weg, er is een evenement wat Skye op het eiland wil organiseren en daaromheen wordt het hele verhaal verteld. De rode draad in het verhaal komt vaak terug, dat maakt het verhaal soms wat langdradig. Maar omdat het zo fijn geschreven is dan lees je daar zo overheen. Dit deel is een soort van feest van herkenning.  Het is leuk dat de bewoners van het eiland weer bij het verhaal betrokken worden, dat voelt als een warm welkom.

Het is een mooi verhaal om te lezen, het maakt deze serie echt af. Het is een echte feelgood die zeker een aanrader is als je even lekker  weg wil dromen.

Eerder door mij gerecenseerde boeken van Holly Martin, klik erop om de recensie te lezen.

De zoete verleiding van Emerald Cove - Holly Martin