Boekrecensie Gegijzeld - Chinouk Thijssen

Wendy • sep. 21, 2021
Boekrecensie Gegijzeld

Chinouk Thijssen

Chinouk Thijssen (1983) is de auteur van Fataal spel en de Truth or Dance- triologie. Naast het schrijven van youngadultthrillers werkt Chinouk als freelance corrector en geeft ze lezingen op school. De optie op de filmrechten van Fataal spel is inmiddels verkocht, Truth or Dance stond op de shortlist voor Young Adult-boek van het jaar en Break a Leg won Beste Young Adult Nederlandstalig.

Recensie over  Gegijzeld

Een van de jongens staat met een pistool op het hoofd van Casper gericht. ‘Als hij over een half uur nog niet heeft gereageerd…’ Hij kijkt om zich heen en draait zich dan terug naar Casper. ‘Ik zweer het je, jongen, dan zijn jullie allemaal dood.’ Het is het einde van het schooljaar en Yasmine en Jason zijn uitgenodigd voor het feest van hun klasgenoot Casper in de enorme villa van zijn ouders. Het belooft het feest van de eeuw te worden. De avond krijgt echter een onverwachte wending wanneer een groep oudere jongens binnenkomt. Ze verbieden iedereen om het huis te verlaten totdat ze hebben waar ze voor gekomen zijn. Langzamerhand verandert het droomfeest in een nachtmerrie… 'Gegijzeld' is een razend spannende thriller van de succesvolle YA-auteur Chinouk Thijssen. Van haar YA-thrillers werden al meer dan 10.000 exemplaren verkocht.

Met deze Kluitman novelle willen ze ervoor zorgen dat jongeren op een makkelijke manier worden overgehaald om te lezen. Het is Chinouk gelukt om in 100 pagina's een hele volledige jeugd thriller te schrijven.  Het proloog is al super spannend, daarna komen de personages aan bod. Hierdoor leer je ze ook een beetje kennen.  Het verhaal wordt vanuit Yasmine en Jason verteld, om de beurt een hoofdstuk. Over hen kom je dan ook het meeste te weten.

Chinouk heeft een fijne schrijfstijl gebruikt die ervoor zorgt dat je je in de woonkamer van Casper want. Dit boek is net als de eerder gelezen Je hebt één volger zeker een aanrader om te lezen.

Hier kun je het boek vinden.

Dit boek van Chinouk heb ik ook gerecenseerd: