Boekrecensie Het dorpje happiness - Holly Martin

Uitgeverij: Z&K
ISBN: 9789020539400
Aantal pagina’s: 320
Genre: Feelgood
Verschijningsdatum: oktober 2020

Over de auteur:
’Ik schrijf al 8 jaar. Ik stond op de shortlist voor de New Talent Award op het Festival of Romance. Mijn eerste kennismaking met het feit dat ik een gepubliceerde auteur was, was het winnen van de Sunlouger-wedstrijd voor korte verhalen. Mijn korte verhaal werd gepubliceerd in de Sunlounger-bloemlezing naast enkele van mijn favoriete romanschrijvers. Ik won de Carina Valentijnswedstrijd op het Festival of Romance met mijn roman The Guestbook at Willow Cottage. Ik stond op de shortlist voor Best Romantic Read, Best eBook en Innovation in Romantic Fiction op het Festival of Romance. Ik ben de bestsellerauteur van 26 boeken die wereldwijd meer dan een miljoen boeken verkopen. Mijn boeken zijn vertaald in het Frans, Duits, Italiaans, Nederlands, Bulgaars, Ests, Turks en Russisch.’

Willow, de hoofdpersoon in 'Het dorpje Happiness' van Holly Martin, heeft behoefte aan een nieuwe start. Haar relatie is net voorbij en iedereen in het dorpje waar ze woont, heeft er een mening over. Als Willow een advertentie ziet om een jaar lang gratis in het dorpje Happiness te wonen, lijkt het een droom. Ze pakt haar koffers en vertrekt. De droom blijkt te mooi om waar te zijn: het dorpje is lang niet zo lieflijk als op de foto’s en de meeste pittoreske pandjes bevinden zich in erbarmelijke staat. Maar Willow geeft niet zomaar op en gelukkig staat ze er niet alleen voor.
'Het dorpje Happiness' van Holly Martin is het eerste deel van een heerlijke feelgoodserie over vriendinnen Willow en Ruby. Perfect voor de fans van Nicola May en Jenny Colgan.

Willow is het zat. Nadat ze haar ex-vriend ten huwelijk heeft gevraagd en hij haar de volgende dag alsnog heeft afgewezen, houden de roddels in haar oude dorp maar niet op. Niemand lijkt te geloven dat ze de break-up eigenlijk zelf ook wel prima vindt, maar dat is wel degelijk zo. Daarom is ze toe aan een nieuwe start in een nieuw dorp met nieuwe inwoners. En laat de advertentie van ‘gratis wonen in het dorpje Happiness in ruil voor wat meer leven in het dorp’ nu precies op het goede moment komen. Helaas is de realiteit toch iets minder rooskleurig dan het plaatje op internet deed vermoeden. Alles is oud in Happiness, de gebouwen lijken bijna uit elkaar te vallen en het is ook weer niet zo dat alle inwoners haar met open armen ontvangen. Gelukkig laat Willow niet zomaar op haar kop zitten. Samen met klusjesman Andrew haalt ze alles uit de kast om er iets moois van te maken. Zelfs als hier gevoelens bij komen kijken…

“Ik denk dat je soms iemand ontmoet die het waard is om al je zelfopgelegde regels te overtreden.’ Hij keek haar diep in de ogen. ‘En dat je soms iemand ontmoet die het waard is om op te wachten.” Blz 80

Ik had me aangemeld voor een leesclub op Hebban. Ik kreeg het boek thuis gestuurd en werd meteen vrolijk van de cover.

De cover maakt je meteen vrolijk aan het boek begint. Het leest erg fijn weg en je bent er zo doorheen. Het is leuk om te lezen hoe de nieuwe start van Willow verloopt. Ze mag gratis in het dorpje wonen als ze wat terug doet voor het dorp. Ze vindt al gauw manieren waarmee ze iets terug doet voor het dorp. Met horten en stoten bouwt ze een nieuw leven op in het dorpje Happiness. Je wordt in het verhaal meegenomen in het leven van Willow en alles wat erbij komt kijken. In een korte tijd wordt heel haar leven drastisch overhoop gehaald. Haar liefdes leven gaat van niks naar smoorverliefd en dat in 3 dagen. Dat maakt het ietwat ongeloofwaardig. Maar voor het verhaal is het wel helemaal geweldig. Het is leuk om te lezen hoe de banden tussen de bewoners van het dorp beschreven worden. En ook hoe de banden tussen de bewoners veranderen.

Alles is erg goed beschreven in het boek. Alles is zo duidelijk beschreven dat je je in het verhaal waant. Het is een echt feel good verhaal wat lekker weg leest. De snelheid waarmee het verhaal verteld wordt is erg goed. Er komen veel details aan bod die het verhaal echt duidelijker maken.

Als “Het geschenk van Happiness” uitkomt dan ga ik die zeker ook lezen!

Het boek is hier verkrijgbaar