Boekrecensie Timeline journal - Lifetime editie - Christa Smits

Wendy • okt. 17, 2022

Christa Smits

Het gezicht achter Tortel Timelines is Christa Smits. Christa ontdekte dat journalen op een tijdlijn heel veel extra's biedt: 'Mijn grootste inzichten ontstonden door gebeurtenissen een plek te geven in de tijd. Door letterlijk lijn aan te brengen in je verhaal, ontstaat een waardevol perspectief.' Zie www.torteltimelines.nl voor meer informatie.

Recensie over Timeline Journal

De Lifetime editie van het Timeline journal staat helemaal in het teken van autobiografisch schrijven. Deze uitgave biedt een complete werkwijze om levensverhalen te herinneren en een levenslijn te maken. In de uitgebreide Leidraad biedt de auteur tal van uitdagende oefeningen, vragen en voorbeelden, om je geheugen wakker te schudden. Het Timeline journal is een mooi uitvouwbaar boek met daarin bullets en een lijn, waarop je je verhalen eenvoudig ordent in de tijd: met woorden en teksten, handlettering, foto’s of tekeningen. Lichtgrijze puntjes en een doorlopende lijn geven houvast, maar bieden volop ruimte voor eigen invulling. De elegante slipcase beschermt je persoonlijke creaties: verhalen zijn er immers om te bewaren en wie weet om te delen. Paginaformaat: 155 x 215 mm Totale lengte Timeline journal (leporello): 16 meter (8 meter per zijde) 106 pagina's (53 pagina's per zijde) Leidraad: 96 pagina's Papiersoort: 160 gsm houtvrij wit offset Grijze bullets met grijze tijdlijn Het gezicht achter Tortel Timelines is Christa Smits. Christa ontdekte dat journalen op een tijdlijn heel veel extra's biedt: 'Mijn grootste inzichten ontstonden door gebeurtenissen een plek te geven in de tijd. Door letterlijk lijn aan te brengen in je verhaal, ontstaat een waardevol perspectief. Een kans om nog meer in verbinding te staan met jezelf én met anderen.' Zie www.torteltimelines.nl voor meer informatie en bijpassende workshops.

Na een eerdere versie van de Timeline Journal staat de nieuwe versie in het teken van autobiografisch schrijven. Op verschillende manieren kun je je leven uiteenzetten op de 16 meter lange tijdlijn die in het boek zit. Mocht je geen idee hebben waar je moet beginnen. Christa Smits heeft er een leuk boek bijgedaan wat boordevol tips staat. Wat je ermee kunt doen,  wat je ervoor nodig hebt, hoe je je tijdlijn kunt indelen en ook nog hoe je hem kunt verrijken.  Dit is een leuk boekje om even goed door te lezen en ideeën op te doen voordat je aan de slag gaat.

Het leuke is dat het altijd goed is wat je met je Lifetime journal doet. Het is jouw verhaal en dat is zoals je het zelf op wil gaan schrijven.  Door de vorm van het boek is het ook nog eens extra leuk om terug te kijken naar de tijdlijn die je gemaakt hebt.  Het is een hele andere vorm van een journal maken, dat maakt deze uitvoering erg bijzonder. Mocht je graag een journal bijhouden dan is dit ook zeker een leuke!

Timeline Journal - Lifetime editie - Christa Smits

Uitgever: Musboeken

Pagina's: 108 pagina's Hardcover