Boekrecensie Levant van mezze tot baklava - Ghillie Basan

Wendy • mrt. 24, 2024

Recensie over Levant van mezze tot baklava

Ga in deze prachtige gebonden uitgave mee op culinaire reis doorheen de Levant, de streek ten oosten van de Middellandse Zee. Landen zoals Libanon, Palestina, Israël en Cyprus delen tradities van zowel de Midden-Oosterse als de mediterrane keuken, wat resulteert in verrassende smaakcombinaties en heerlijke gerechten. Laat je in dit boek meenemen naar Levantijnse bazaars en openluchtmarkten, waar je klassiekers zoals falafel en baklava kan ontdekken, maar ook minder bekende gerechten zoals 'manti', heerlijk gebakken gevulde dumplings, en 'musakhan', een populair pitabroodje. Verken meer dan 60 authentieke recepten, van hartige mezze tot verleidelijke zoetigheden, en maak kennis met het rijke culinaire erfgoed van de Levant.

Bij het zien van de cover krijg je al helemaal de mediterrane sfeer. Als je de inhoud bekijkt dan zie je in één oogopslag dat de gerechten onderverdeeld zijn in de hoofdgroepen: mezze, salades en soepen, groenten, granen en peulvruchten, vlees en gevogelte, vis en zeebanket, specerijen, pickles en conserven en zoetigheden. Zo kun je makkelijk in de categorie die je wil zoeken.

Bij de recepten staat een korte omschrijving wat het gerecht is. Ook staat er een makkelijke lijst bij met alle ingrediënten die je nodig hebt. Dan staat er in korte duidelijke stappen de omschrijving van het recept. Naast de recepten staat er ook informatie in het boek over ingrediënten die veel gebruikt worden in de mediterrane keuken. Er staan meer dan 60 authentieke recepten in het boek, van hartige mezze tot verschillende zoetigheden.

Het boek staat boordevol mooie foto's met de lekkere gerechten die in het boek staan en mooie foto's van een mediterrane omgeving. Hierdoor krijg je een gevoel van de sfeer die er op de bazaars en openluchtmarkten is. En dan nog alle lekkere gerechten in het boek die zeker bijdragen aan de goede sfeer.

Het boek is een aanrader voor je als je van mediterrane gerechten houdt of graag lekkere gerechten uitprobeert.

Levant van mezze tot baklava - Ghillie Basan

Uitgeverij: Deltas