Boekrecensie Magneetboek Dinosaurussen en andere prehisorische dieren - Sandra Laboucarie

Wendy • jul. 11, 2022

Recensie over  Mijn dieren magneetboek

Terwijl de dinosaurussen regeerden op het land, leefden er andere vreemde dieren in de lucht en in de zee. Ontdek al die wonderlijke dieren in hun eigen universum. Geef jij 45 planten en dieren een plekje in hun eigen leefomgeving? Ontdek spelenderwijs hoe de wereld eruitzag in de periode van de dinosaurussen.

Het boek bestaat uit 5 magnetische pagina's die verschillende tijden laat zien waar de dinosaurussen leefden. De pagina's laten de omgeving van die tijd zien. Ook staan er korte uitleg over verschillende dingen, bijvoorbeeld wat een naam van een dinosaurus betekend. Kinderen leren zo over de dinosaurussen in het Jura, de laatste dinosaurussen, dinosaurussen in de zee en in de lucht. Op de laatste pagina staan alle dinosaurussen uit het boek nog een keer afgebeeld. Zo kun je zien welke op de grond, in de zee en in de lucht leven. Er zitten in het boek 45 magneten die dinosaurussen en verschillende planten afbeelden.

De illustraties zijn op een duidelijke manier weergegeven en ze spreken kinderen erg aan. Op de laatste pagina staan alle namen van de dinosaurussen erbij. Die zijn natuurlijk niet altijd even gemakkelijk, maar wel erg leuk om te weten. Het boek zorgt gegarandeerd voor uren lang speelplezier. Ze leren er ook nog van hoe de wereld eruitzag in de periode van de dinosaurussen.

De magneetjes zijn goed vast te pakken en ze zijn makkelijk te verwijderen. De kwaliteit is ook goed want een kind kan de magneetjes niet kapot krijgen. Het boek wordt aangeraden vanaf 3 jaar, hier vindt de kleine van 2,5 jaar het een erg leuk boek. Alles wat met dinosaurussen te maken heeft vind ze leuk, dit boek mag ik niet meer wegleggen van haar.

Nog een magneetboek vind je hier:

Mijn dieren magneetboek

Magneetboek Dinosaurussen en andere prehisorische dieren - Sandra Laboucarie