Boekrecensie Vampier zonder tanden - Luc Descamps

Wendy • jul. 15, 2021
Boekrecensie Vampier zonder tanden - Luc Dechamps

Luc Descamps

Luc Descamps (1962) werkte als leraar Nederlands, Engels en Duits. Zijn werk werd al meermaals beloond door de Kinder- & Jeugdjury. Na de groeiende populariteit van zijn Donkere getallen-reeks, legt hij zich met deze reeks toe op dezelfde doelgroep. Voor lezers van 9 tot 12 jaar brengt hij toegankelijke, avontuurlijke en humoristische verhalen met doodgewone helden in de hoofdrol.

Arne Van Steenbergen volgt een opleiding in Genk voor conceptart, 3D, striptekenaar en visual effects. Hij heeft de boeken van Luc Descamps altijd graag gelezen. Deze reeks is zijn debuut.

Recensie over Vampier zonder tanden

In Vampier zonder tanden ontdekt Lina dat haar beste vriend Vladi een wel heel bijzonder familiegeheim heeft. Een geheim dat hen samen met Vladi’s mama en zijn opa in een bestelbus naar een rusthuis in Roemenië moet brengen. Maar dan moeten ze daar eerst heelhuids én samen geraken, natuurlijk…

In dit leuke verhaal volg je het avontuur van Vladi en Lina.  In het boek gebeuren spannende dingen die perfect omschreven zijn voor de leeftijd waar dit boek voor is. Het verhaal is van het begin tot het einde leuk om te lezen. De vriendschap tussen Vladi en Lina is erg leuk om mee te maken. De gewone helden, zoals in de boekomschrijving staat klopt ook echt. Dat is heel leuk  in het verhaal verwerkt. De reis die ze in het boek maken is erg avontuurlijk en zit vol met de nodige humor. Het is op een leuke manier geschreven dat het kinderen aanspreekt. Het leest erg vlot en de hoofdstukken zijn niet te lang.  De illustraties in het boek passen erg goed bij het verhaal.

Hier bestel je het boek.

Vampier zonder tanden - Luc Descamps

Uitgeverij: Pelckmans