Boekrecensie Verhalen uit de apotheek- Ellen Kruize Kok

Wendy • nov. 25, 2022
Boekrecensie Verhalen uit de apotheek - Ellen Kruize Kok

Recensie over  Verhalen uit de apotheek

Praktijkverhalen van en over apothekers, de apothekersassistenten, farmaceutisch consulenten, de farmakundigen, pharmacy practitioners, doktersassistenten en nog vele extra’s.

Verhalen uit de apotheek van Ellen Kruize Kok en diverse gastblogs van collega zorgverleners. We belichten in dit deel de diverse functies binnen de apotheek om inzicht te geven in onze werkzaamheden. Wat zijn de taken van een apotheker? Wat doet een farmaceutisch consulent of farmakundige? Hoe was het vroeger in een apotheek? Praktijkverhalen van en over apothekers, de apothekersassistenten, farmaceutisch consulenten, de farmakundigen, pharmacy practitioners, doktersassistenten en nog vele extra’s. Dit is het vervolg op het boek Educated Drugdealer

Dit boek is weer een mooie verzameling waar je meegenomen wordt in praktijk situaties van een apotheek. Het is Ellen weer gelukt om een verzameling indrukwekkende verhalen bij elkaar te brengen, niet alleen van de apotheek maar ook van een ambulancemedewerker. Sommige verhalen zijn erg schrijnend, maar er staan ook verhalen in die je met een glimlach leest. Ellen staat ook even stil bij het verbale geweld wat er plaatsvind tegen zorgmedewerkers.

De verhalen lezen erg fijn, als ze een vakterm gebruikt dan staat na het verhaal altijd de uitleg, ook als ze het over medicatie heeft. Dit maakt het voor iedereen begrijpelijk. Het boek geeft je een leuke inkijk in het werk in een apotheek.  Ook staan er achterin het boek tips over een reis apotheek en de opiumwet en reizen.

Wat me het meest is bijgebleven is het verhaal van een man die wilde stoppen met Oxycodon. Omdat het zelf niet mogelijk was om de pillen in kleine stukjes op te delen heeft hij het via een medicijnrol van de apotheek gedaan. Dit word niet vergoed door de zorgverzekering ,  dus heeft hij het zelf betaald. Terwijl de medicijnen die hem verslaafd maken wel vergoed worden.

Het is een leuk boek om te lezen, het geeft je meer inzicht, is vermakelijk en ook nog informatief.

Educated drugs dealer

Verhalen uit de apotheek - Ellen Kruize Kok